|
|
|
|
|
גליל עליון
מועצה מקומית
מועצה מקומית
7% - תקרה של 132,000 ₪
2908
1882
אודות
תעשייה ותעסוקה
קליטה
חינוך
תרבות ותיירות
שמו של היישוב ראש פינה לקוח מן הפסוק בתהילים קי”ח, כ”ב: ”אבן מאסו הבונים, הייתה לראש פינה”. השם רמז על הכוונה להניח את אבן הפינה ולבנות ולחדש את ההתיישבות במושבה. ראש פינה שייכת לקבוצת מושבות העלייה הראשונה. ב-1878 התיישבה במקום קבוצה של 17 משפחות יהודיות מצפת וקראה ליישוב היהודי החדש גיא אוני. המושבה הוקמה שבועות מספר לפני הקמת המושבה פתח תקווה בידי מתיישבים מירושלים ומטרת המתישבים הייתה שינוי אורח חייהם - מהתבססות על כספי החלוקה לעבודת אדמה. בצורת, רעב, מחלות והעדר נסיון מקצועי-חקלאי אילצו את המתיישבים לנטוש את המקום ורק 3 משפחות נותרו בגיא אוני. בשנת 1882החליטה קבוצה של 30 משפחות יהודיות מהעיר מוינשט, ברומניה, לעלות לארץ ולעסוק בחקלאות. הם רכשו את גיא אוני ואדמות נוספות מהכפר ג’עוני ושינו את שם היישוב לראש פינה. המושבה המשיכה למלא תפקיד מרכזי בהתיישבות בארץ ישראל עד לקום המדינה. בשנים שלאחר קום המדינה גדלה ראש פנה והתרחבה בשטח ובאוכלוסין. בשנות השישים המוקדמות הייתה אבן שואבת לצעירים מחפשי משמעות, אי קטן של ”ילדי הפרחים”.
בראש פינה קיימים מרכזי מסחר גדולים ומייזמים תיירותיים מגוונים כולל חדרי אירוח רבים. בצמוד לראש פינה נמצא אזור התעשייה צח”ר (צפת-חצור-ראש פינה). מוקדי תעסוקה נוספים נמצאים בקצרין, קרית שמונה, צפת, טבריה וכרמיאל.
קיימת קליטה במועצה, טווח המחירים נע בין 570,000 ל- 1.2 מיליון שקלים.
הגיל הרך: פעוטון לגילאי 3-0 המופעל ע”י המתנ”ס, 3 גני ילדים ממלכתיים לגילאי 3, שני גנים מעורבים לגילאי 5-4 וגן ילדים ממלכתי דתי-מעורב לגילאי 3-5. גני הילדים פועלים במסגרת של יום חינוך ארוך מטעם הרשות. בי”ס יסודי: בית ספר ממלכתי יסודי לכתות א’ – ו’ חטיבה ותיכון: בית ספר ההמשך לפי אזור הרישום הרשמי הוא קריית החינוך ע”ש אברט בחצור הגלילית ומלבדו יוצאים תלמידי ראש פינה לבתי הספר ”עמק החולה”, בקיבוץ כפר בלום, ”הר וגיא” בקיבוץ דפנה ו”עינות ירדן” בקיבוץ עמיר . התלמידים הדתיים לומדים במסגרות הדתיות בחצור, או בחינוך העצמאי בצפת ובסביבה.
בראש פינה מתנ”ס פעיל המפעיל חוגים לילדים, נוער ומבוגרים, בית ספר למחול, מרכז מוסיקה, פעילות לנוער, מרכז לגיל הזהב וסינמטק פעיל וידוע בארץ. בנוסף מתקיימים ארועים בחגים לטובת הקהילה כולה.
|
|
|
|
|
|
|
|